رادینرادین، تا این لحظه: 13 سال و 5 روز سن داره

رادین اقا عشق ماما نفس بابا

شیرینی جشن چهارشنبه سوری را به تلخی تبدیل نكنیم !

1390/12/21 1:58
888 بازدید
اشتراک گذاری

در روزگاران قدیم؛ این سنت زیبا بدون وقوع كوچكترین حادثه ای با جمع شدن اقوام و همسایه ها در كنار یكدیگر، روشن كردن آتش و پریدن از روی آن و خوردن انواع آجیل و تنقلات سپری می شد و طعم شیرین این سنت زیبا تا مدتها در وجود افراد باقی می ماند.

اما امروزه این آیین دیگر مانند گذشته برگزار نمی شود و در بسیاری مواقع با بروز حوادث جبران ناپذیر شیرینی جشن چهارشنبه سوری به كام بسیاری از افراد تا همیشه تلخ می شود.

این آیین در ایران امروز با پرتاب انواع ترقه، فشفه و مواد محترقه خطرناك برگزار می شود و این امر سبب شده بسیاری از خانواده ها نه تنها از آمدن آخرین چهارشنبه سال خوشحال نباشد، بلكه نگرانی های فراوانی نیز از این بابت داشته باشند.

همه ساله در آستانه برپایی این سنت باید والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آنان را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و موادمحترقه آگاه کنند.

کبریت و مواد آتش‌زا مانند نفت و امثال آنها را از دسترس کودکان دور کرده و اجازه ندهید که آنان با آتش زدن بوته، هیزم و امثال آن چه در محیط خانه یا پارکینگ یا در کوچه و معابر عمومی برای جان خود و دیگران و محیط زیست مخاطره ایجاد کنند.

باید توجه داشته باشید که کودکان در صورت عدم‌دسترسی به کبریت و مواد آتش‌زا در منزل برای تهیه موادمحترقه به فروشگاه‌های رنگ و موادشیمیایی و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند بنابراین به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می‌شود که اکیدا از فروش موادآتش‌زا به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

خانواده‌ها در این روزها برای حفظ سلامتی فرزندان خود باید مراقبت و نظارت بیشتری بر آنان اعمال کنند چراکه معمولا کودکان خود زشتی آتش‌بازی را به دلیل خطرات آن درک می‌کنند و به همین دلیل اغلب کبریت، ترقه و موادآتش‌زا را پس از تهیه در نقاط غیرقابل دید مثل انباری‌ها، زیرزمین، بالکن، پشت‌بام یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می‌کنند که همین امر از عوامل بروز حریق و حادثه است بنابراین توصیه می‌شود حتی‌الامکان در این محل‌ها را قفل کرده و این مکان‌ها و وسایل شخصی فرزندان خود را مورد بازرسی قرار دهید.

 خدایا امسال هیچ مصدمی وجود نداشته باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

A&S
21 اسفند 90 10:31
سلام نگين جون. حالت خوبه؟واقعاً خسته نباشي.


سلام مهربونم مرسی حال شما چطوره عزیزم خودت هم خسته نباشی
A&S
21 اسفند 90 10:33
سلام به جوجو حنايي. سلام به رادين جونه چشم قشنگم. سلام به پسرك شيطون بلا كه تو كار خونه تكوني به مامانش كمك ميكنه. خاله تو رو خيلي خيلي دوست داره. بوس


سلام به خاله مهربون خودم من هم شما رو دوست دارم خیلی زیاد
مامانی وروجک
22 اسفند 90 9:33
وااای گفتی چهارشنبه سوری وترقه واین حرفا تو خیابون ما یک نفر از این چیزا تو مغازش میفروشه همیشه تو خیابون صدای این چیزاست حیف که اشناست نمیشه کاری کرد من غصه م گرفته چطور ارمیا رو بخوابونم با این همه سرو صدا!


سلام ،چهار شنبه سوری خوبه ولی این سر صداهاش واقعا غیر قابل تحمل